לוגו אתר, עורך דין בחיפה, רינה פוליטי

ביטול הסכם גירושין

שיתוף

מעבר מידע מהיר

אחרי שנחתם הסכם גירושין אמנם העתיד שלכם ישתנה לפיו אך יש אפשרות גם לשנות אותו בעצמו. יש תהליך לא פשוט לפני שהשינוי יוכל להתבצע ובמאמר הזה נדבר על כול הפרטים החשובים. במאמר זה נדבר על האנשים שאליהם תצטרכו לפנות למען השינוי, כיצד זה מתבצע ועוד כמה פרטים חשובים.

מהו הסכם גירושין?

כאשר זוג מחליט להתגרש רצוי כי הגירושין ייעשו בדרך של הסכם גירושין שאם לא כן הוא ישים את גורלו בידי ערכאה שיפוטית. במקרה כזה השופט הוא יהיה זה ש"יכתוב" את ההסכם עבורו" והצדדים יהיו חייבים לקיים את הוראות ההחלטה או פסק הדין גם אם לא יהיו מרוצים מהם. מי שלא יציית להוראות פסק הדין ימצא את עצמו כמי שמפר צו שיפוטי.

הסכם גירושין הוא הסכם אשר אמור לכלול את כל הפרטים ואפילו הקטנים ביותר אשר יסייעו בעת מחלוקות לפתור אותן בדרך של קיום הוראות ההסכם. הסכם הגירושין כולל את כלל העניינים הקשורים בנישואין ובגירושין של הצדדים: גירושין, כתובה, ענייני הילדים, רכוש, ומזונות אשה וילדים.

היכן מאשרים הסכם גירושין

על פי חוק יחסי ממון, הסכם גירושין חייב את אישורו של בית המשפט וככל וזה כולל בתוכו עניינים ממוניים הוא מחייב כי הצדדים יתייצבו בפני בית המשפט ויאשרו את ההסכם לאחר שהבינו את תוכנו וחתמו עליו ללא כפיה ואונס.

על בית המשפט לוודא כי כך הם פני הדברים ואף לרוב מקריא את כל סעיפי ההסכם ושואל שאלות כדי לבחון שההסכם עולה בקנה אחד עם הנאמר.

האם אפשר לבטל הסכם גירושין?

כאמור, על פי חוק יחסי ממון יש חובה לאשר הסכם גירושין בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין שכן ללא אישור כזה למעשה אין תוקף להסכם.

בשל העובדה כי ההסכם לרוב מאושר על ידי ערכאה שיפוטית יש קושי ניכר לבטל אותו ובמיוחד בענייני הרכוש. התוקף שניתן על ידי בית המשפט או בית הדין הרבני מחייב כפסק דין ולכן ככל וחלף זמן הערעור מעטים המקרים שבית המשפט או בית הדין יאפשר את ביטולו.

ביטול הסכם כזה יהיה רק במקרים חריגים בהם יתגלה כי ההסכם נחתם תחת לחץ, כפיה, עושק, תרמית או רמיה – בשל העובדה כי בזמן חתימת ההסכם בית המשפט או בית הדין היו נוכחים ושאלו את הצדדים אם הם מבינים את ההסכם והתרשמו מהצדדים, הרי שכאמור יהיה קשה לבטל את ההסכם.

איך מבטלים את ההסכם?

הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין ניתן לבטל על ידי הגשת תביעה מתאימה לבית המשפט – לעתים התביעה תיקרא ביטול הסכם ולעתים יוגשו תביעות כמו: הגדלת מזונות, הפחתת מזונות וכיו"ב.

עורך דין העוסק בתחום הגירושין יוכל לסייע לכם לגבש את הדרך לבקש את ביטול ההסכם או לחילופין לבקש לשנות את הוראותיו החלקיות והכל בנסיבות העניין.

בשל הקושי לבטל הסכם גירושין רצוי לפנות לעורך דין אשר יוכל לסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה מבלי להיכנס לכותלי בית המשפט ולבזבז את כספיכם על הליכים שלא יועילו לכם ורק יגבירו את הוצאותיכם לחינם.

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון של העסק מופיע בדף צור קשר באתר

הצהרת נגישות עסק

אין קבלת קהל – יש לתאם איתנו פגישה במקום מונגש

× וואטסאפ