פוליטי רינה משרד עורכי דין
חותם אמינות
חותם אמינות

גירושין בשיתוף פעולה

COLLABORATIVE DIVORCE - Life is short - get a divorce

גירושין בשיתוף פעולה הינו הליך שנעשה בהסכמת הצדדים ללא בית משפט. זוהי למעשה דרך מצוינת ליישב סכסוכים בין צדדים אל מחוץ לערכאות המשפטיות – אם בבית המשפט לענייני משפחה ואם בבית הדין הרבני. פתרון המחלוקות נעשה בהידברות ובשיתוף פעולה עם צוות מקצועי.

האם מדובר על הליך גישור?

צריך להבין כי גישור אינו הליך של גירושין בשיתוף פעולה. אמנם המהות של שני התהליכים הללו דומה, הרצון לעבור תהליך יותר נעים, מהיר ושווה לשני הצדדים והכי חשוב – לתת לשני הצדדים להחליט ביחד ולא לתת להתלקחות היצרים להגיע עד כדי דיונים סוערים בבית המשפט. בסופו של דבר הליך גישור מתבצע עם מגשר בלבד, כאשר מגשר זה לעתים לא יהיה עורך דין אלא רק יבצע את הגישור בעזרת הגישורים הבין אישיים שלו ויתווך בין שני בני הזוג כאשר לגישור יש מספר יתרונות, כמו עלות נמוכה יותר אך בהליך זה לרוב לא יהיו אנשי מקצוע נוספים מעורבים.

סיוע בצוות מקצועי לתהליך

סיוע בעורך דין דיני משפחה מביא לידי כך שהפתרון יהיה יעיל, זול והכי חשוב גורם למזעור הנזקים למשפחה כולה ובפרט לילדים לטווח הרחוק.

הבסיס להצלחת הליך גירושין בהסכמה הינו יצירת אמון לרבות אמון בין עורכי הדין המייצגים את האינטרסים – כל עורך דין של הצד שלו וכאשר שמים את הצדדים במרכז התהליך כאשר הם מלווים בצוות שהוכשר בשיטה ואשר מסייע לשני בני הזוג, הצוות כולל עורכי דין המייצגים בהליך, אנשי טיפול, יועצים פיננסיים, יועצים לפי תחומי המחלוקת – וכל אלה עובדים כצוות אשר אמור ליתן את התמיכה לצרכי המשפחה על מנת לעשות בחירות נכונות לשיפור המצב הכלכלי, הרגש והמשפטי של כל אחד במשפחה בהרכבה החדש.

לפרטים נוספים אודות השיטה תצרו קשר עם עו"ד רינה פוליטי – 073-7818760

גירושין בהסכמה של שני הצדדים

היופי בגירושין בהסכמה היא שהצדדים לוקחים חלק עיקרי בהליך, ועורכי הדין נותנים את מפת הדרכים לעבור את המסע כאשר גם התוצאה תהיה בידי הלקוח..

תפקידם של עורכי הדין, בין היתר, ליתן את הידע באשר לדין להביא אותם למודעת רגשית והבנה כלכלית בעזרת היועצים ובכל אלה יוכלו הלקוחות להיעזר כדי לקבל החלטות נכונות.
סוף דבר, מדובר בשיטה ייחודית וחדשנית שבמרכזה עומדת המשפחה כולה שכן הצדדים – ההורים – מתגרשים אבל המשפחה לעולם לא מתגרשת. ועל כן, יש לראות את טובת המשפחה כולה כאשר מקבלים החלטות אשר כאשר הן מתקבלות בהסכמה הן ייושמו בדרך של הבנה ומזעור המחלוקות בינהם.

למי השיטה מתאימה?

השיטה מתאימה לכל אלה אשר שמים את צורכי המשפחה מעל לצורכיהם שלהם, לרבות צורכי הילדים, ולאלה אשר מבינים שישנה משמעות לחיסכון בעלויות כספיות והבנה של חשיבות הקשר גם לאחר הגירושין.

מתי כדאי לפנות לתהליך זה?

לתהליך כדאי לפנות כאשר בין בני הזוג ישנם מחלוקות וכאשר הצדדים יודעים ופתוחים לכך כי לצורך פתרון המחלוקות צריכים להיות מעורבים אנשים מקצוע שלעתים מייקרים את ההליך אך בהחלט מביאים את המשפחה לכדי הסכמות תוך פתרון הבעיות הרגשיות, הכלכליות והאחרות.

מקרים נוספים המתאימים להליך זה החשש מפני "התלקחויות" ביניים אשר יכולות לקרות ואשר יכולות להימנע על ידי עורך דין גירושין בעל ניסיון שזמין לבני הזוג בכל עת.

מספר גורמים הלוקחים חלק בגירושין בשיתוף פעולה?

מטפלים ועובדים סוציאליים

בגירושין כשלבני הזוג יש כבר ילדים העובדים הסוציאליים יהיו חשובים לרווחתם, יש לשיתוף שלהם בתהליך חשיבות גם מבחינת ההורים. להליך יכולות להיות השלכות על הילדים לטווח הארוך ולכן צריך שעובד סוציאלי ידבר עם בני הזוג, יסביר להם על התהליך ועל מה שעלול לקרות במהלכו וכמובן יענה להם לכל השאלות.

לעתים גם הצדדים עצמם מקבלים הדרכה הורית.

פסיכולוגים

מלבד העובדים הסוציאליים יש אפשרות לערב גם פסיכולוגים. הם יכולים לעזור בעיקר לבני הזוג בתהליך ללא קשר לילדים כיוון שהנישואין השפיעו עליהם במידה רבה. לכן בעת הפרידה יכול להיות שייווצר חלל גדול שיהיה קשה לסגור ולמעשה בני הזוג, לא משנה מה הסיבה שבגינה הם החליטו להתגרש, לא ימצאו את עצמם בסטטוס החדש. יש צורך לעבור הכנה לכל מה שיגיע ולכן מוטב לדבר עם פסיכולוג. אמנם הפסיכולוג לא איש מקצוע שמתמחה בגירושין אך הוא יוכל לשמוע אותם ולעזור להם להתכונן למצב החדש כך שהתגובות שלהם ושל הסביבה לא יפתיעו.

לעתים גם הצדדים עצמם מקבלים הדרכה הורית.

יועצים כלכליים

תהליך הגירושין הוא שינו קיצוני בחיים הכלכליים. ללא עזרה כלכלית ולא בדמות כסף אלא בדמות ייעוץ, יכול להיות שבני הזוג לא יצליחו להסתדר אפילו בדברים די שוליים ולמרות שיש להם הכנסה. יהיה קשה שוב להסתדר בתור אדם יחיד ללא תא משפחתי, יכול להיות שהיועצים יעזרו להגיע להסכמות בענייני חלוקת הרכוש המשותף וכן הלאה.

לעתים גם הצדדים עצמם מקבלים הדרכה הורית.

יתרונות השיטה

יתרונות רגשיים

היתרונות החשובים ביותר הם בתחום הרגשי. לא קל להיפרד, זוהי חוויה שיכולה להיות עוצמתית בעיקר כאשר היצרים מתלהטים. תהליכי גירושין לעתים יכולים להגיע למצבים שבהם אי אפשר לחשוב בצורה רציונלית מה שכמובן יכול להשפיע גם על שארית חייהם של בני הזוג, על הסביבה וגם על קבלת ההחלטות בתהליך. לעתים גם בבית המשפט ייחשפו פרטים רבים שנועדו לנגח אחד את השני, מה שאפשר לחסוך בקלות על ידי גירושין בהסכמה שיהיה תהליך הרבה יותר רגוע.

יתרונות כלכליים לתהליך

גירושין בהתערבות בית המשפט יכול להיות יקר, אם יהיו דיונים רבים ורכוש רב יהיה מונח על הכף, כמו גם בעיות בענייני אחריות הורית והסדרי שהות, המחיר רק יעלה. לעומת זאת ללא התערבות בית המשפט יכולים להיות נמוכים משמעותית. כמובן שיש משמעות למחיר מבחינת אנשי המקצוע שצריכים להיכלל לפי המצב האובייקטיבי בהליך וגם הדרישה של בני הזוג, אך בכל זאת מדובר במחיר נוח יותר בעיקר במצב כלכלי רגיש זה.

חסרונות כלכליים

הליך גירושין בשיתוף פעולה המצריך מומחים הינו הליך היקר מהליך גישור רגיל אבל אין ספק כי חוסך משאבים בעתיד לגורמים טיפוליים אשר תחת שיסייעו למנוע נזקים בעתיד, הם צריכים לטפל בנזקים שכבר נגרמו.

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון של העסק מופיע בדף צור קשר באתר

הצהרת נגישות עסק

אין קבלת קהל – יש לתאם איתנו פגישה במקום מונגש

× וואטסאפ