לוגו אתר, עורך דין בחיפה, רינה פוליטי

הסכם בין יורשים

שיתוף

מעבר מידע מהיר

אדם שהלך לעולמו יכול להותיר אחריו רכוש רב או הון עצמי מכובד שיכול לעזור לבני משפחתו, בעיקר לילדים. זה נושא לא פשוט מכיוון שיש צורך לנסח את הצוואה לפי החוק, ישנן כמה אפשרויות לכתיבת הצוואה וככל ולא בהוראות הקבועות בחוק הירושה הרי שניתן יהיה לפסול את הצוואה מהעילות הקבועות אף הן בחוק.

בפועל היורשים על פי הצוואה רשאים לשנות את החלוקה ביניהם באופן שכל יורש יכול להסתלק כלפי יורש אחר על פי רצונו. הסתלקות זו תיעשה בתצהיר אשר בו ירשום את רצונו להסתלק ועבור מי.

הסתלקות מעיזבון

לעתים יכול יורש להסתלק מעזבונו כדי להתחמק מתשלום לנושים שונים או להתחמק מחובות או חיובים העומדים כנגדו – במקרה כזה יכול מי שממונה על ידי בתי משפט בערכאות אחרות (נאמן או מנהל מיוחד) להרים מסך ולהתנגד להסתלקות מהעיזבון.
לעתים השיקולים המרכזיים המביאים יורשים לשנות את חלוקת העיזבון נובעים משיקולי מס וכפי שיובהר להלן.

הדרך הפשוטה להסתלקות מעיזבון היא על ידי עריכת הסכם בין יורשים אשר רצוי שייעשה בכתב, אך גם התנהגות צדדים יכולה להוות אינדאקאציה על הסכמה בכתב להסכם שכזה. כאמור, ככל וצד אינו מעוניין בחלוקה שונה של העיזבון הרי שאין הוא צריך לערוך הסכם וכל שעליו לעשות הו אלהצהיר כי הוא מסתלק מהעיזבון לטובת אחר – שחייב שיהיה זוכה על פי הצוואה או יורש על פי דין.

בפועל היורשים על פי הצוואה רשאים לשנות את החלוקה ביניהם באופן שכל יורש יכול להסתלק כלפי יורש אחר על פי רצונו. הסתלקות זו תיעשה בתצהיר אשר בו ירשום את רצונו להסתלק ועבור מי.

היתרונות בעריכת הסכם בין יורשים

לעתים הסכם בין יורשים יכול להיעשות גם בשל מחלוקות שבין היורשים או שהורה אחד ציווה לאחד מהיורשים על פי דין יותר מהאחר ובמגמה למנוע סכסוכים משפחתיים.

תמיד ראוי ונכון כדי לשמור על אחדות המשפחה להגיע להסכמות במסגרתן יחיו האחים / היורשים בשלום האחד עם השני וגם אם המצווה ציווה אחרת.

תפריט נגישות

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון של העסק מופיע בדף צור קשר באתר

הצהרת נגישות עסק

אין קבלת קהל – יש לתאם איתנו פגישה במקום מונגש

× וואטסאפ